Domingos Ferreira

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Domingos Ferreira2010-06-13T21:14:12+00:00

Nome: Domingos José da Silva Ferreira

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Professor Auxiliar Convidado (FCSH-UNL)
Departamento: Ciências da Comunicação
Endereço de correio electrónico: djsferreira@gmail.com

Áreas de Investigação: Modelos de comportamento de comprador Online, B2B, B2C, B2G; Marketing Digital; Marketing Social; Marketing Politico

Formação

2011- Pós-Doutoramento em Gestão de Empresas – Universidade do Texas – Austin, USA
2006 – Doutoramento- Engenharia de Produção e Sistemas- Universidade do Minho
1996 – Mestre em Gestão de Empresas (equivalência). Universidade do Minho
1995 – Mestre   MBA – International Business. European University (Bruxelas -Bélgica)
1991 – Licenciado – Gestão de Empresas – Universidade do Minho

Publicações

2010: “Online buyer behaviour – A New paradigm”, American Journal of Scientific Research. (ISSN: 1450-223).

2010: “The Clickthrough and buyer Behaviour Model In Internet” International Bulletin of Business of Administration (ISNN: 1451-243)

2009: «Virtual enterprises Online Buyer Behaviour», Journal of Mathematics and Technology volume, issue, pages (ISSN: 2075-4124; E-ISSN: 2075-7107)

2009: “The Clickthrough and Buyer Behaviour Model in the Web», International Journal of Academic Research, (ISSN: 2075-4124; E-ISSN: 2075-7107)

2009: «Web B2B Buyer Behaviour: A new paradigm», 5th International Conference of the AM’s Proceedings (ISBN: 0-9549730-4-6), Academy of Marketing, University of Cambridge, UK.

2009: «The Clickthrough and Buyer Behaviour Model in the Web», Centeris 2009 Conference on enterprise information Systems Proceedings, Portugal (ISBN:978-972-669-929-3)

2009: «O Clickthrough e o Modelo de Comportamento do Comprador em Hypermedia CME», Actas do VI Congresso Sopcom e Ibérico, Lisboa, Edições Universitárias Lusófonas (ISBN: 978-972-881-67-2)

2008: «O Clicktrough e o Modelo do Comportamento do Comprador B2B em Hypermedia CME», Global Management 2008 Porto, IASK: International Association For Scientific Knowledge (ISBN:978-989-95806-3-3)

2008: «O Modelo de Comportamento do Comprador B2B na Internet em Portugal”, Global Management 2008 Porto, IASK: International Association For Scientific Knowledge (ISBN:978-989-95806-3-3)

2008: «O Modelo de Comportamento do Comprador nas EDI, Cadeias de Valor, Marketplaces e Empresas Virtuais na Internet», Intertic 2008 Madrid, IASK: International Association For Scientific Knowledge (ISBN:978-989-95806-3-3)

Experiência Profissional

2011: Visitant Professor National University of Taiwan

2009/2011: Visitant Professor, University of Texas at Austin, USA.

1997-2003: General Director – Wall Street Institute, Braga, Portugal

2007-2010: New University of Lisbon, Faculty of Social Sciences: Professor, Digital Marketing, Consumer Buyer Behaviour, and Strategic Marketing.

11997-1999 Assistant Professor of University of Minho (Engineering of Production and Systems); Professor of Industrial Marketing, Strategic Management, and Industrial Accounting

1990: Accounting, Bank of Commerce and Industrial, (BCI) Portugal.

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